Basın Odası - VitrA Türkiye

Sürdürülebilir Markalar Konferansı ile Pazarlama Dünyasında Dönüşüm Başladı

Sürdürülebilirlik Akademisi’nde geleceğe odaklı yeni sivil inisiyatif tanıtıldı.

BSH Ev Aletleri, Unilever Türkiye ve Vodafone Türkiye’nin ana çözüm ortaklığında düzenlenen Türkiye’nin ilk Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda katılımcılara, sürdürülebilir marka değeri yaratmanın, yönetmenin ve rekabetin kuralları, koşulları ve uygulama süreçleri anlatıldı.​

“Dünyanın En İyi Markaları” ve “Dünyanın En Çevreci Markaları” listelerinin yaratıcısı Interbrand Bölge Direktörü Michael Benson, Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP) Proje Direktörü Cheryl Hicks ve Futerra’nın Murahhas Azası Jeff Melnyk gibi uzmanların yanı sıra, Türkiye’nin pazarlama konusunda önde gelen isimleri de konferans boyunca deneyimlerini ve görüşlerini paylaştı.​

İstanbul – 31 Mayıs 2012, Sürüdürülebilirlik Akademisi tarafından ilk kez düzenlenen Sürdürülebilir Markalar Konferansı, 31 Mayıs Perşembe günü Swissotel’de gerçekleşti. İş dünyasında sürdürülebilirlik dönüşümü ile marka yönetmenin ve pazarlamanın ele alındığı konferansa, Türkiye’nin önde gelen Unilever, Coca Cola, Vodafone, BSH Ev Aletleri, Kale Grubu, Teknosa, Soyak, TSKB gibi markalarının temsilcileri ve yurtdışından gelen konuşmacılar görüşlerini paylaştı.

Sürdürülebilirlik ekseninde yeniden tanımlanan marka değerlerinin paylaşılması amacıyla düzenlenen konferansta, sürdürülebilirlik ve markalar dünyasının tüm paydaşları sürdürülebilir gelecek için bir araya geldi.

Konferansta ayrıca Türkiye’nin ilk “Sürdürülebilir Marka Ödülleri” verildi. Türkiye’nin önde gelen markalarından ‘Bilim İlaç’ ve ‘Vitra’, “Sürdürülebilir Marka Ödülü”nün sahibi oldu.

Konferans, ilk yılında çok önemli konuşmacıları ağırladı

BSH Ev Aletleri, Unilever Türkiye ve Vodafone Türkiye’nin ana çözüm ortaklığı ile gerçekleştirilen ve bu yıl ilki düzenlenen konferansta, sürdürülebilir bir gelecek için hayata geçirilmesi gereken uygulamalar, Interbrand Bölge Direktörü Michael Benson, Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP) Wuppertal Institute Proje Direktörü Cheryl D. Hicks, Sürdürülebilirlik İletişimi Ajansı Futerra’nın Murahhas Azası Jeff Melnyk tarafından katılımcılara aktarıldı.

Konferansta ayrıca, 2020'lere Doğru Sürdürülebilir Yaşam Planı başlıklı konuşmasıyla Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel, Dünyada Kaynaklar Azalıyor, Markalar Ne Yapmalı? başlıklı konuşmasıyla WWF Türkiye CEO’su Tolga Baştak, Sürdürülebilir Geleceğin Öncüsü Olmak başlıklı konuşmasıyla BSH Ev Aletleri Marka Pazarlama Direktörü Hakan Turalı ve Başarılı ve Sorumlu Marka Olmak başlıklı konuşmasıyla Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç yer aldı.

Değişimi Yönetmek: Sürdürülebilirlik Ekseninde Yeni Marka Stratejileri başlıklı oturumda Coca Cola Kurumsal İlişkiler Direktörü Atilla Demir Yerlikaya ve Kale Grubu Yapı Ürünleri Grubu Başkan Yardımcısı İhsan Karagöz, görüşlerini paylaştılar.

Konferansta ayrıca Vodadone markasının Sürdürülebilir Marka Olma Stratejisi masaya yatırıldı ve Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Bilge Çiftçi, Young and Rubicam Genel Müdürü Arzu Ünal, Ünite İletişim Yönetim Kurulu Üyesi Ercüment Şener, Sabah Gazetesi Köşe Yazarı Şelale Kadak’ın moderatörlüğünde bir araya gelerek konuyla ilgili görüşlerini paylaştılar.

Konferansın karbon ayak izi silindi

Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konusunda farkındalık yaratmak amacıyla düzenlenen Sürdürülebilir Markalar Konferansı, “Karbon Nötr Konferans’’ olarak organize edildi. Konferans süresince ortaya çıkan CO2 emisyonları hesaplanarak konferansın karbon ayak izi silindi.

Sürdürülebilir Markalar Konferansı ile ilgili ayrıntılı bilgiye www.surdurulebilirmarkalar.com adresinden ulaşılabiliyor.

Sürdürülebilirlik Akademisi Hakkında

Sürdürülebilirlik Akademisi, sürdürülebilir gelecek ve kalkınma için iş dünyasında sürdürülebilirlik dönüşümünü hızlandırmada öncü olmak misyonu ile , ekonomik, toplumsal ve çevresel sürdürülebilirlik ile ilgili bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları yapmak amacı ile kurulmuş kar amacı gütmeyen bir sosyal girişimdir.

Türkiye’de, iş dünyasında sürdürülebilir iş modellerininin yerleşimi, gelişimi ve toplumda sürdürülebilir yaşam şeklinin gelişimi için global yaklaşımla sürdürülebilirlik çalışmaları yapan Sürdürülebilirlik Akademisi; güçlü sürdürülebilirlik platformları yaratarak bu alanda önderlik yapmaktadır.

Bu kapsamda Sürdürülebilirlik Akademisi, sürdürülebilir gelecek için çalışan ve iş süreçlerine sürdürülebilirliği yerleştiren ve yerleştirmeyi hedefleyen ulusal ve uluslararası kurumlar, sivil toplum kuruluşları ve devlet işbirliği ile; araştırmalar, konferanslar, seminerler, work-shoplar, kurumsal eğitim çalışmaları, sosyal sorumluluk projeleri ile danışmanlık ve üniversite gençliğine yönelik bilgilendirme çalışmalarını yürütmektedir.

Sürdürülebilirlik Akademisi, gerçekleştirdiği tüm çalışmalarının karbon ayak izlerini silmektedir.