Dünden Bugüne VitrA- VitrA Türkiye

Dünden Bugüne VitrA

 
  • Türkiye'nin ilk seramik sağlık gereçleri üretimi
  • Türkiye'nin ilk seramik kurna, duş teknesi ve eviyesi
  • Türk seramik sektörünün ilk dış satımı
  • Türkiye'nin ilk tek kumandalı armatürü
  • Türkiye'nin ilk asma klozeti
  • Türkiye'nin 6 litre suyla çalışan ilk klozeti
  • Türkiye'nin ilk gömme rezervuarı
  • Türkiye'de sektörün ilk yetkili servisi
  • Türk seramik sektörünün ilk garanti belgesi
  • Türkiye’nin bedensel engellilere yönelik ilk seramik sağlık gereçleri
  • Türk seramik sektörünün ilk ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesi
  • Türkiye'de armatür sektörünün ilk TS EN ISO 9002 Kalite Sistem belgesi
  • Türkiye'de armatür sektöründe ilk TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesi
  • Türkiye'de proje pazarına yönelik ilk komple karo seramik ürün gamı: VitrA Arkitekt
  • Seramik sektöründe Türkiye'nin ilk, dünyanın ikinci ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi belgesi
  • Türkiye'nin 5x5 ve 5x10 cm ebatlı ilk mozaik karosu
  • Türkiye'nin isteğe göre 3 ya da 6 litre suyla yıkama yapan ilk rezervuarı
  • Türkiye'de sektörünün ilk TS EN ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi sertifikası
  • Türk seramik sektörünün yurtdışındaki ilk üretim tesisi, İrlanda'nın ilk ve tek karo seramik tesisi: VitrA Ireland
  • Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı'nın (EFQM) verdiği Avrupa Kalite Ödülleri'ni alan, Avrupa'nın ilk seramik sağlık gereçleri üreticisi
  • Türkiye'nin 4.5 litre suyla çalışan ilk klozeti
  • İlk kolay temizlenebilen sır teknolojsi: VitrA Clean
  • Sektöründe Türkiye'nin ilk PVD (Physical Vapor Deposition) kaplama teknolojisi: Chrommax
  • Türkiye'nin 2.5x2.5, 2.5x5, 5x5 ve 5x10 cm ebatlı ilk mozaik karoları
  • Türkiye'nin ilk antibakteriyel sır teknolojisi: VitrAhygiene
  • Türkiye'nin ilk kokusuz klozet teknolojisi
  • Türkiye'nin ilk yuvarlak mozaik karosu
  • Türkiye'nin ilk cam mozaik ve dekorlu cam karo üretim tesisi
  • Türkiye'nin ilk altıgen mozaik karosu
  • Türk seramik sektöründe ilk yurt dışı şirket satın alımı: Engers
  • Dünya armatür sektöründe ilk “Krom + 3” kaplama teknolojisi
  • Türkiye'nin 1x1 cm ebatlı ilk mozaik karosu
  • Türkiye'nin ilk sıçratmayan pisuvarı
  • İsteğe göre 2.5 ya da 4 litre suyla çalışan ve dünyada LGA onayını alan ilk rezervuar
  • Türkiye'de sektörünün ilk LEED (Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik) kataloğu
  • Türkiye'nin ilk beşgen ve altıgen mozaik karosu
  • Türkiye'de sektörünün ilk TS EN 16001 Enerji Yönetim Sistemi sertifikası
  • Türkiye'deki seramik sağlık gereçleri sektörünün ilk TS EN 249 Uygunluk Belgesi
  • Seramik sektöründe Avrupa Birliği Eko-Etiketi’ni almaya hak kazanan ilk marka
  • Dünyada seramik sağlık gereçleri için Çevresel Ürün Beyanı (EPD Tip III) sahibi olan ilk marka
  • Türkiye’de mobilya alanında, Orman Yönetim Konseyi Sertifikalı (FSC) ürünler üreten ilk marka
  • Türkiye'de sektörünün ilk Yeşil Banyo Çözümleri (LEED, BREEAM, DGNB) kataloğu

2. Dünya Savaşı yılları… Uluslararası ticaretin durgun olduğu, pek çok şeye ihtiyaç duyulan bir dönem. Dr. Nejat F. Eczacıbaşı tarafından 1942 yılında İstanbul Kartal'da kurulan seramik atölyesinde 8 işçi çalışıyor, sofra ve süs eşyaları üretiliyor. Savaş sonrasında ticaret tekrar normale dönüyor. Türkiye’nin ekonomik gelişimine ve şehirleşmesine paralel olarak tesis de hızla büyüyor ve tüketici talepleri doğrultusunda, lavabo ve klozet gibi ürünlere odaklanıyor. O dönemde geleceği parlak görünen seramik banyo gereçleri üretimi, 1958'de Kartal'da bir üretim tesisinin açılmasını gerekli kılıyor. Her geçen gün büyüyen markaya, 1966 yılında çalışanların oylarıyla VitrA adı veriliyor. 1977'de dönemin en yeni teknolojileri kullanılarak Bilecik Bozüyük'te yeni bir fabrika kuruluyor. 80’lerin sonunda armatür, 90’larla birlikte karo seramik fabrikasının hizmete girmesiyle, Bozüyük, VitrA’nın ana üretim kampüsü olma yolunda hızla ilerliyor.

VitrA'yı bugünkü başarılı konumuna getiren süreç, 1983'te Almanya'ya yapılan ilk dış satımla başlıyor. Önce dünya devleri için üretim yapmaya, 90'lı yıllardan itibaren de ürün gamını genişletmeye ve yurt dışı operasyonlarını oluşturmaya başlıyor. 2000'ler ise markalaşmada yol ayrımına gelinen yıllar oluyor. VitrA, banyo dünyasını “akılcı, estetik ve bir o kadar da duyarlı” olarak yeniden tanımlayarak, banyo kültürüne yeni bir kavram getiriyor. Konfor ve teknolojiyi bir arada kullanarak banyo mekanlarını yaşam alanlarına dönüştürüyor. ArGe'yi öncelikli kılarak dünyanın önde gelen tasarımcılarıyla çalışan VitrA, banyoda ihtiyaç duyulan tüm ürünleri tasarlama ve üretme kapasitesiyle, sektördeki yerini sağlamlaştırıyor.

Global bir marka olma stratejisi çerçevesinde, yoluna dünya devlerini bünyesine katarak devam ediyor. Türk seramik sektöründe ilk yurt dışı şirket satın almasına imza atarak, 2006’da Almanya pazarının tanınmış seramik kuruluşlarından Engers Keramik bünyesine katıyor. 2007’de dünyanın en köklü ve tanınmış seramik markası Villeroy & Boch AG'nin Karo Bölümü’nün, 2008’de ise lüks banyo mobilyaları pazarında Avrupa lideri Burgbad'ın çoğunluk hisselerini alıyor. Bugün VitrA, dünyaca ünlü tasarımcı ve mimarlar tarafından tanınan, başarısı uluslararası tasarım ödülleriyle taçlandırılmış, gelirlerinin yaklaşık dörtte üçünü yurt dışı pazarlardan elde eden global bir marka...