Sıkça Sorulan Sorular - VitrA Türkiye

Sıkça Sorulan Sorular

VitrA Seramik Sağlık Gereçleri'nin garanti süresi 10 yıl. Fakat Norm, Selena ve Sea markaları için 5 yıl garanti veriliyor. Sebebi nedir?

Norm, Selena ve Sea markalı ürünler VitrA fabrikalarında Eczacıbaşı güvencesi altında üretilen ikinci markalardır. Bu ürünler fiyat aralığı olarak daha ekonomik segmente yönelik üretildiği için garanti süreleri 5 yıl olarak belirlenmiştir.

VitrA markalı ürünlerle Norm, Selena ve Sea markalı ürünler arasında ne fark var?

Kullanılan ham madde ve üretim tesisi açısından hiçbir fark yoktur. Norm, Selena ve Sea daha ekonomik ürünler olduğu için sadece hizmet verilen garanti süreleri farklıdır.

VitrA Clean ve VitrA Hygiene özellikleri nedir?

Kolay temizlik sağlayan VitrA Clean özelliği, pişmiş seramik ürün yüzeylerine sonradan uygulanan bir tabakadır. İstanbul serisi ürünlerimiz standart olarak VitrA Clean yüzeyine sahip olarak üretilir, ancak müşterilerimizin satış öncesi talebi doğrultusunda farklı ürünlerde de uygulanabilir. Clean özelliğinin uzun ömürlü olabilmesi için ürün yüzeyini nemli yumuşak bir bezle silmenizi, sert aşındırıcı tarzı süngerler, aşındırıcı toz deterjanları ürün yüzeyinde kullanmamanızı tavsiye ederiz.

VitrA Hygiene ise hazırlanan sır ham maddesi içine atılan gümüş iyonlar sayesinde ürün yüzeyinde bakteri ve mikrop oluşumunu engeller ve etkisini ömür boyu sürdürür. VitrA Hygiene sınırlı seride önerilmektedir, detaylar için fiyat listesine bakabilirsiniz.

Bazen klozete yapışan partikülü sifon götürmüyor? Bu üründe hata mı var?

Hayır, aldığınız üründen şüphe etmenize gerek yok. Bazı partiküller yapıları nedeniyle sifon tarafından tamamen temizlenemeyebilir. Bu gibi durumlarda fırça kullanılmasını öneririz. VitrA tarafından klozet temizliği için tasarlanan özel fırçaları inceleyebilirsiniz.

Ürün yüzeyinde oluşan çizikleri nasıl giderebilirim?

Ürün yüzeyinde oluşan ve ince sır yüzeyine geçmemiş çizikler için seramik silgisi kullanabilirsiniz. Bu işlem için yetkili servislerimizle iletişime geçebilirsiniz.

Alacağım herhangi bir klozet tesisatıma uyar mı?

Tesisat ölçülerine göre farklı klozetler üretildiği için, montaj sırasında sorun yaşamamanız için satın alma öncesi tesisat kontrolü yapmanızı ve uygun özellikteki klozetlerden sipariş vermenizi öneririz.

Montaj esnasında çimento, alçı vb. malzemeler kullanılırsa ileride herhangi bir sorun yaşar mıyım?

Seramik ürünlerin montajında ürünle birlikte verilen malzemelere destek için kullanılan çimento, alçı vb. malzemeler uygulama sonrası genleştiği için montaj için sadece ürünle birlikte verilen malzemelerin kullanılmasını öneririz. Belirtilen montaj malzemeleri zaman içinde ürününüzün zayıf noktalarından çatlamasına neden olabilmektedir.

Koku giderici tabletler ürün yüzeyinde leke bırakır mı? Seramik ürünlerde hangi temizlik malzemelerini kullanmalıyım?

Bu tabletler asit içerikli ve çözücü özelliğe sahip oldukları için ürünlerin yüzeylerinde zamanla leke bırakabilir. Ürünlerinizi sorunsuz ve uzun ömürlü kullanabilmeniz için insan vücuduna zarar vermeyen, PH değeri yüksek temizlik malzemeleri kullanmanızı öneririz.

Klozetim pisliği neden götürmüyor?

Klozetin pis su gider tesisatında tıkanıklık, hatalı montaj ya da havalandırma tesisatındaki problemler nedeniyle ortaya çıkabilir. Doğru tespit ve müdahale için yetkili servislerimizle iletişime geçebilirsiniz.

Lavabolardaki su taşma deliği ne işe yarar?

Lavabonun pis su giderinin tıkanması durumunda açık olan bataryadan lavaboya akan suyun dışarı taşmasını önler ve su taşma deliğinden pis su tesisatına akan suyu tahliye eder.

Almış olduğum lavaboda her sifonu kullanabilir miyim? (Taşmalıklı sifon – Taşmalıksız sifon)

Sifon seçimi kullanılan lavaboya göre farklılık göstereceği için lavabonun teknik özellikleri hakkında bilgi aldıktan sonra seçim yapmanızı öneririz.

Duvara Tam Dayalı klozet aldım ama ürün duvara sıfır dayanmıyor? Neden?

DTD klozetin duvara tam oturmaması pis su gider tesisatının o ürüne uygun olmaması ve tesisatın önde açılmış olmasından kaynaklanır. Bu gibi sorunlarla karşılaşmamak için ürün seçimi öncesi yetkili servislerimizle iletişime geçmenizi öneririz.

DTD klozet aldım, kutudan çıkan kada kullanılmadı, tesisatçı körüklü kada taktı, neden?

Ürün içerisinde verilen kada tesisatı doğru yerde olan durum için kullanılmaktadır. Tesisatınızın olması gereken yerden ileride olması durumunda klozetiniz duvara oturmayacaktır. Bu nedenle körüklü kada kullanılarak klozetinizin duvara oturması sağlanmaktadır.

Sifonu çektiğim zaman klozetin altından pis su çıkıyor, neden?

Klozet tesisat bağlantısına yerleştirilen körüklü kada bazen tesisattan gelen fareler tarafından kemirilerek delinebilir. Bu nedenle kullanım esnasında pis su dışarı çıkabilir. Konuyla ilgili yetkili servislerimizle iletişime geçebilirsiniz.

Klozetime hangi kapak uyar? Ayrıca hangi iç takım ve hangi gömme rezervuarı seçmeliyim?

İhtiyacınız olan tüm bilgiyi ürün kataloglarımızda yer alan uyum şemalarında bulabilirsiniz. Model ismi ve ürün kodları bu listelerde ayrıntılı biçimde verilmektedir. Web sitemizden de bu bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz. Ayrıca içiniz rahat olsun, kullandığınız tüm gömme rezervuarlarla da klozetlerimiz istenen performansı sağlayacaktır.

Ledli lavabolar çok enerji harcar mı?

Ledli lavabolar 220 voltluk elektriği 12 volta düşürerek, ürün üzerindeki sensör (göz) algılandığında devreye girer ve düşünüldüğü gibi çok enerji harcamaz.

Aldığım ürün kutu içinden kırık çıktı. Ne yapmalıyım?

Teslimat sonrası tespit edilen, üretim kaynaklı olmayan kırıklar garanti kapsamında değerlendirilememektedir. Bu nedenle teslimat sırasında ürün ambalajını açarak mutlaka kontrol etmeniz ve üründe hasar varsa teslim almadan iade etmenizi öneririz.

Klozetimde kahverengi ve sarı lekeler oluştu. Bu lekeleri nasıl temizleyebilirim?

Suyun içinde bulunan bazı inorganik maddeler, bölgesel kullanılan suyun kireçli olması ya da tesisattan gelen parçacıklar zamanla ürün yüzeyinde kireç, leke veya tortu şeklinde iz bırakabilir. Düzenli temizlenmeyen bu lekeler ürün yüzeyinde bulunan camsı yüzeye (sır tabakasına) işlediğinde çıkmaz hale gelebileceği için düzenli temizlik yapılmasını öneririz.

Ürünümün üzerinde leke var, ürünüm bozuldu mu?

Seramik ürünlerinizin yanında kaynak ya da taşlama işlemi yaptırmamanızı öneririz. Bu tür aletlerle çalışma yapılması esnasında çıkan sıcak parça ve çapaklar etrafta korumaya alınmamış farklı ürün ya da malzemelerin üzerine yapışır ve görsel olarak rahatsız edici, çıkmayacak lekelere sebep olur.

Aldığım yedek parçanın ürüne uyup uymayacağını nasıl anlarım?

Her yedek parça ya da yan malzeme tüm ürünlere uymayacağından yetkili servislerimizden teknik destek almanızı öneririz.